Het is niet omdat wij een uitzonderlijk goede smaak hebben dat de prijs die je bij ons betaalt te hoog is. Gelukkig maar! En om ervoor te zorgen dat je daar zeker van kan zijn, kan je bij ons rekenen op de beste prijsgarantie. Onze beste-prijs-garantie betekent dat wij, als je een verblijf bij ons vindt dat je daarna ergens anders goedkoper ziet, wij dat betere tarief voor jou hanteren en daarbovenop geven wij jou een sorry voucher van Caractère van €50 om te gebruiken bij een volgende boeking.
Check zeker even onze algemene voorwaarden en onderstaande punten om te zien of het tarief dat jij gevonden hebt echt een beter tarief is dan hetgeen je op onze website vindt.
Het tarief dat jij gevonden hebt is:
Voor meer informatie hierover check onze bijzondere voorwaarden of de veel gestelde vragen en antwoorden hier beneden.
Hoe vergelijken jullie prijzen bij Caractère? We onderhandelen met onze hotels dat wij altijd dezelfde prijzen en voorwaarden krijgen dan die zij zelf ook hanteren. Zo weten we zeker dat jij als Caractère klant bij elke boeking het beste tarief krijgt. Zie je toch een lager tarief dan dat je bij ons ziet en dit voldoet aan onze checklistvereisten - geef ons dan een seintje en wij bekijken dit met het hotel. Daarna koppelen we terug naar jou, met de sorry voucher als blijkt dat wij onze belofte van de beste prijsgarantie niet hielden.
Waarom kan ik niet meteen bevestigen aan het nieuwe, lagere tarief? We maken een unieke boeking voor je tegen het lagere tarief, zodat we rekening kunnen houden met alle insluitsels, beleidsregels en prijzen die horen bij het tarief dat je hebt gevonden - waarna we de reservering controleren bij het hotel. Zodra we hiermee rond zijn, sturen we de reservering door.
Waarom kunnen jullie de beste-prijs-garantie niet nakomen als het gaat om een reis die binnen 24 uur plaatsvindt? Omdat we de prijzen en beschikbaarheid moeten verifiëren bij het hotel wanneer we tarieven verwerken die niet live in onze systemen staan. Ons team helpt je altijd met veel plezier verder maar we kunnen niet garanderen dat dit mogelijk is binnen 24 uur voor het verblijf.
Kan ik een sorry voucher ontvangen, zelfs als ik mijn boeking niet afrond? Wij werken heel hard om ervoor te zorgen dat onze tarieven ten minste gelijk zijn aan die van onze hotels. Mocht dit om de een of andere reden niet lukken, dan kan je rekenen op een sorry voucher als aan de voorwaarden van de garantie is voldaan, ongeacht of de boeking doorgaat of niet.
Waarom moet het tarief nog live zijn op het moment dat ik het indien? Omdat hoteltarieven snel kunnen veranderen. Daarom stuur je onmiddellijk een mail met een screenshot van het tarief dat jij gevonden hebt. Zo kunnen wij direct aan de slag om jouw tarief te matchen en besprekingen te beginnen met het hotel in kwestie terwijl de lagere prijs live en boekbaar is. Zonder de mogelijkheid om het gevonden tarief te bekijken en te toetsen aan onze voorwaarden, kunnen we niet garanderen dat we het kunnen evenaren.
Welke informatie heb ik nodig voordat ik contact met jullie opneem? Je tarief moet openbaar zijn op het moment dat je contact opneemt met ons team. We raden je aan om de bovenstaande checklist te raadplegen en te controleren of het tarief dat je hebt gevonden identiek is aan het tarief op onze website Dit geldt ook voor de annulerings- en aanbetalingsvoorwaarden, de data, het kamertype, de bezetting, de inclusies en eventuele extra bedden.
Waarom kunnen jullie niet altijd de garantie geven voor tarieven die worden aangeboden door collega-reisagenten? Sommige reisagenten of touroperators hebben privétarieven rechtstreeks met het hotel gecontracteerd. Dit is een exclusief onderhandeld tarief voor hun klanten. We zullen ons best doen om deze tarieven te evenaren, maar uiteindelijk ligt de beslissing voor deze contracten bij het hotel, wat betekent dat we ze niet kunnen opnemen in onze beste-prijsgarantie.
Waarom kunnen jullie alleen publiekelijk beschikbare tarieven evenaren? We werken erg hard om ervoor te zorgen dat onze tarieven ten minste gelijk zijn aan die van onze hotels en andere reisbureaus. Als het tarief dat je hebt gevonden een exclusieve ledenaanbieding is bij een reisbureau, dan wordt dit niet beschouwd als openbaar beschikbaar en komt het niet in aanmerking voor onze beste-prijs-garantie.
Hoe zit het met tijdelijke of exclusieve kortingen? Hotels kunnen voor een korte periode flash sales of directe boekingsaanbiedingen aanbieden en als uiteraard bieden wij deze tarieven, waar mogelijk ook aan. Als ze echter rechtstreeks aan de klanten van het hotel worden aangeboden, worden ze beschouwd als gesloten kortingen (niet publiekelijk beschikbaar) en komen ze daarom niet in aanmerking voor onze beste-prijsgarantie.
Waarom kunnen jullie geen prijzen geven op basis van geannuleerde boekingen? Omdat hoteltarieven zo dynamisch zijn, kunnen we geen prijzen garanderen op basis van een geannuleerde boeking. Prijzen veranderen soms snel en daarom is elke volgende boeking een nieuwe boeking. We kunnen die dus niet koppelen aan een bestaande boeking.
Wat als een concurrent het tarief aanbiedt als onderdeel van een pakket? De onderdelen van een pakket worden meestal niet bekendgemaakt of geschetst door collega-agenten, wat betekent dat we het tarief niet kunnen matchen als het deel uitmaakt van een bestaande route of breder pakket. Prijzen kunnen alleen worden aangepast als het hoteltarief dat je hebt gevonden identiek is aan het tarief dat wordt weergegeven op de website van Caractère.
Waarom kunnen jullie geen foutieve boekingen honoreren? Onze partnerhotels werken hard om ervoor te zorgen dat alle tarieven die worden toegevoegd aan de website van Caractère nauwkeurig zijn en correct overeenkomen met hun eigen tarieven. Wij hebben ook controles om ervoor te zorgen dat de tarieven altijd correct zijn. Heel af en toe zijn er echter gevallen waarin de tarieven per ongeluk fout worden geladen en als dit het geval is, kunnen we helaas de beste-prijsgarantie niet nakomen.